בלוג

מצגת למכרז – איך להכין מצגות למכרזים וממה חשוב להימנע?

תוכן עניינים

חלק ניכר מהעבודה של ארגונים עסקיים רבים הוא מול גופים ציבוריים. על פי חוק חובת מכרזים שנחקק בשנת 1992, על מנת שגוף ציבורי יחתום עם גוף עסקי עבור שירותיו, חובה על הגוף הציבורי לקיים מכרז פומבי, להציג את הדרישות בפני בתי העסק והארגונים השונים שרוצים להגיש את מועמדותם לביצוע העבודות הנדרשות. לבסוף נבחר הגוף העסקי המתאים ביותר לפרויקט. במידה ואתם רוצים להגדיל את הסיכוי שזה יהיה אתם תצטרכו לרוב להציג פרזנטציה מלוות מצגת למכרז, בנוסף לכל הפרטים הטכניים והמסמכים הנדרשים בהגשת הבקשה.

מהי מצגת למכרז ומדוע היא חיונית כל כך?

כאשר מגישים הצעה לפרויקט במסגרת מכרז מלבד המסמכים הטכניים הרגילים ייתכן ותתבקשו להעביר גם פרזנטציה פרונטלית שבאמצעותה תצטרכו להבליט את היתרונות והייחודיות של החברה שלכם על פני ההצעות האחרות שיתקבלו באותו המכרז. עמידה בדרישות המינימליות של בעלי המכרז, הסמכות מקצועיות וטכניות וניסיון יהיו מנת חלקם של כל מי שמגיש את עצמו למכרז אך מה מבליט אתכם מאחרים? היתרונות והייחודיות שלכם על פני ההצעות המתחרות. אותם תוכלו להבליט במסגרת מצגת למכרז ופרזנטציה פרונטלית שתתבקשו להעביר. כאן עולה השאלה מה חשוב שתהיה במצגת הזו ומה חשוב שלא יהיה במצגת. אנו ב-GECKO מתמחים ביצירת מצגות עסקיות לצרכים שונים, לרבות מצגות למכרזים והינה כמה טיפים בנושא.

מהי הטעות שבעלי עסקים רבים עושים ומדוע היא נגרמת?

אז אנחנו רוצים להתחיל דווקא מהטעות שמרבית בעלי העסקים עושים היא להשתמש באחת המצגות הקיימות של החברה. מצגות כלכליות שכבר השקיעו בהן כסף כדי להציג את החברה במגוון מקומות שונים. מצגות אלה לרוב כלליות מדי, אינן ייעודיות לפרזנטציה הנדרשת לאותו מכרז ספציפי ולא מבליטה את האיכויות של החברה לאותו פרויקט. המצגת הקיימת שיש לכם ככל הנראה מספרת את ההיסטוריה של החברה, הנתונים הפיננסיים שלה, החזון שלה, מדברת על הלקוחות והשירותים של החברה וכו'. אך האם היא מותאמת לפרויקט הספציפי בו עוסק המכרז? לדרישות החשובות ביותר של הארגון הציבורי שפתח את המכרז? האם היא מבליטה אתכם על פני הצעות מתחרות? אז בואו נדבר על מה כן צריך להיות במצגת שלכם.

מצגת למכרז שתעשה את העבודה – מה באמת חשוב שיהיה בה?

אז הגענו לעניין המרכזי והוא מה כן חשוב שיהיה במצגת למכרז. ובכן, אתם לא רוצים לחפור על ההיסטוריה המלאה של החברה או על כל הלקוחות שלה, לעומת זאת – אתם כן רוצים להכין מצגת ממוקדת שעונה – בדיוק – על צרכי המכרז.

מצגת שכזו תכלול התאמה של המידע בצורה הבאה:

  • סיפור החברה יוצג באמצעות דגשים ואלמנטים המקשרים אותו לצרכי הפרויקט במכרז.
  • נציג רק את הלקוחות הגדולים ו/או הרלוונטיים הקשורים לפרויקטים דומים הקשורים למכרז.
  • נציג סיפורים, המלצות ועדויות מפרויקטים הדומים לזה של פרויקט המכרז.
  • נציג נתונים, מספרים תומכים ודוגמאות לפתרון הוא מבקש לפתור הפרויקט במכרז.
  • נציג את האתגרים שהצלחנו לזהות מהנתונים שהוצגו במכרז וכיצד הפתרונות היצירתיים שלנו הולכים לפתור אותם.
  • נציג את אנשי הצוות והניסיון הרלוונטי שלהם שיכול להקנות יתרון לחברה בביצוע הפרויקט.
  • ועוד…

 

אנו בחברת GECKO נוכל להכין עבורכם מצגת מקצועית ומדויקת למכרז שלכם, כזו שכוללת בדיוק את הנתונים, המסרים והמיצגים הגרפיים והאחרים שצריך. נסיר מה שלא רלוונטי ונגדיל את הסיכוי שלכם משמעותית לזכות במכרז. לפרטים נוספים והצעת מחיר ללא התחייבות אנא צרו קשר באתר, בוואטסאפ או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

השאר פרטים ונחזור אליך