בלוג

מה צריכה להכיל מצגת משקיעים טובה?

תוכן עניינים

הכנת מצגת משקיעים היא אחד האתגרים הגדולים ביותר לסטארטאפים. השאלה הגדולה היא בעצם מה מסמלת אותה מצגת, ולמה משקיעים רואים בה אלמנט חשוב כל כך. אם כן, מדובר באחד מהאלמנטים החשובים ביותר לכל סטארטאפ, בפרט כאשר נמצאים בשלב הראשוני של גיסו משקיעים. מה המצגת צריכה להכיל, איך תתפסו את תשומת לב המשקיעים מהר ותעניינו אותם ובכלל, מאיפה מתחילים? מיד תגלו את כל הסודות למצגת מוצלחת.

מצגת משקיעים טובה – מאיפה מתחילים?

הדבר הראשון שצריך לעבור בראשכם בתחילת הכנת אפילו טיוטת המצגת הוא מה המשקיעים רוצים לראות. המשקיעים רוצים לראות שהיזמים רציניים, הכינו ולמדו את שעורי הבית, מכירים היטב את המיזם ברמה העסקית ומציגים את כל המידע באופן קונקרטי, בלי הסחות דעת מסביב. כך בעצם מצגת משקיעים טובה תציג תכנית עסקית ותתייחס לכמה וכמה נושאים רלוונטיים הקשורים למיזם.

מה צריכה להכיל מצגת למשקיעים?

בהכנת מצגת משקיעים איכותית ועניינית חשוב לשים לב אל הפרטים הקטנים ומה המצגת צריכה להכיל, הנה סדר הדברים באופן מדויק וברור:

  • בעיה

מיזם טוב ואיכותי חייב להתחיל עם בעיה שמצריכה פתרון. תארו את הבעיה, אך הציגו גם את הפתרון. בזמן שתדגישו את הבעיה תוכלו להראות למשקיעים את העניין האמיתי במיזם, ואיך הפתרון הולך לגרום למיזם להצליח ולהרוויח כך שתהיה להם סיבה להשקיע בו.

  • פתרון

זה המקום בו כדאי לתאר את השירות או את המוצר ולספר לעולם איך אתם הולכים להפוך אותו לטוב יותר. הסבירו באופן ענייני ומדויק את היתרונות, שמרו על בהירות, פשטות וללא הסחות דעת מסביב. דאגו לציין את ערך המיזם, כיצד המיזם ישנה את החיים של המשתמשים בו בין אם בשירות ובין אם במוצר.

  • דברו על השוק

חשוב שהמשקיעים יבינו מי הלקוחות, ומי המשתמשים. לא תמיד לקוח ומשתמש הם זהים. למשל אם אנחנו מדברים על מוצר בו משתמשים אנשי מקצוע לצורך הענקת שירות ללקוח שלהם אז למעשה אנשי המקצוע הם המשתמשים, והלקוח הוא הלקוח שלהם.

  • הציגו דרכי הגעה ללקוחות

כאשר משקיעים מביאים את זמנם והמשאבים שלהם על מנת להשקיע במיזם שלכם, הם רוצים לדעת שאתם גם עובדים לשם כך, ועובדים קשה. בחרו את הדרכים להגיע ללקוחות והציגו אותן. האם דרך פניה ישירה, פניה עקיפה באמצעות ארגונים, צוות ייעודי המתמחה בכך שאתם שוכרים או כל דרך אחרת שנראית לכם.

  • הציגו את צוות המיזם

הצגת צוות המיזם היא חשובה, אך יש לשים לב לעשות זאת בתמצות משקיעים מתעניינים באיכות המיזם, וכמובן גם מה כל אחד ואחת מאנשי הצוות מביא לשולחן. יחד עם זאת, אל תשקיעו 3 שקפים על הצוות. שקף אחד המסכם שמות, תמונות קטנות ותפקידים ללא ספק יספיקו. תמצית הדברים בשקף זה מעבירה את המסר שיש כאן ידיים טובות שאפשר לסמוך עליהן.

הצגת מודל עסקי במצגת שלכם, כיצד?

כאשר מציגים מודל עסקי חשוב לתאר כיצד המיזם מעניק ערך וייחודיו. יש לתאר בו את כל האלמנטים המביאים לייצור הכנסה ואיך למעשה המיזם הופך מרעיון לעסק, מוצר ושירות פרקטיים שמשנים את העולם כמו שאתם חולמים שישנה את העולם. יש לכך חשיבות גבוהה, בפרט בשלבי גיוס המשקיעים. מודל עסקי רצוי שיתייחס להכנסות בלבד, תוכלו להזכיר כמה לקוחות ירצו לשלם על המוצר, עלויות ייצור ועלויות שיווק אך חשוב להתמקד בהכנסות כמובן, לשוק פוטנציאלי ובעיקר לרווח שהמיזם ישאיר לאחר מכירה.

הכנת מצגת טובה לגיוס משקיעים היא לא דבר של מה בכך, כאשר אתם עושים זאת אתם יוצרים את המצגת שתהיה כלי להצלחה ארוכת טווח. ייעוץ מקצועי בתחום וליווי מקצועי בתחום הכנת המצגת יוכל להביא אתכם להצלחה זו, כאשר אתם בידיים הטובות ביותר, ההצלחה היא חלק בלתי נפרד מכם.

 

 

השאר פרטים ונחזור אליך