בלוג

טיפים לבניית מצגת למשקיעים

תוכן עניינים

מצגת משקיעים משמשת לצורך הצגת מידע חיוני למשקיעים בצורה אטרקטיבית, מהירה ומדויקת. למעשה, מדובר באחד הכלים החשובים ביותר עבור חברות ויזמים שונים לגיוס משקיעים לחברה. באמצעות מצגות אלו ניתן להציג למשקיעים מידע אודות החברה, החזון שלה, הביצועים העסקיים והפיננסיים, התחזיות הפוטנציאליות לצמיחה עתידית של החברה ועוד. בכתבה זו נסקור כמה טיפים לבניית מצגת למשקיעים בחלוקה לכמה שלבים הפורטים את תהליך הכנת המצגת וטיפים חשובים בכל שלב בתהליך.

#1 – אפיון ראשוני והגדרת מטרות המצגת:

המטרה העיקרית של מצגת משקיעים היא כמובן גיוס משקיעים, אולם לא מדובר במטרה היחידה של מצגת זו. המידע המצגת והאופן שבו הוא מסודר, מסייע גם למשקיעים קיימים, חברי הדירקטוריון ומנכ"ל החברה להבין לעומק את מצב החברה הן מבחינה פיננסית, הן מקצועית והן תחרותית בשוק בו היא נמצאת. באמצעות צפייה וניתוח התחזיות, ניתן לקבל החלטות מושכלות בכל הקשור להיבטים הפיננסיים והמקצועיים של החברה ולהעריך את מצב החברה כיום לעומת מצבה בעבר וכן לבחון את הנתונים מול הציפיות לעתיד החברה.

#2 – מבנה ואורך מצגת למשקיעים:

ישנן 2 סוגי מצגות: מצגת המיועדת לשליחה שתאפשר למקבל המצגת להבין לבד את התוכן. מצגת זו תהיה מורחבת, מקיפה וכתובה בשפה אותה מקבל המצגת יוכל להבין ולנתח את הנתונים והמידע בצורה פשוטה יחסית. המצגת השנייה הינה מצגת המיועדת להצגה פרונטליות, בדרך כלל באורך של 15-18 שקפים ותציג את המסרים החשובים הרלוונטיים. בדרך כלל במקרה כזה כדאי לשלוח ONE PAGER.

#3 – הכנת התוכן למצגת – איך זה עובד?

בהתאם למבנה המצגת המהווה את השלד (או תוכן העניינים אם תרצו) להכנת המצגת שלכם, תוכלו להתחיל כעת במלאכת הכתיבה. השקופיות במצגת יכילו טקסטים קצרים, ענייניים, ממוקדים ובעלי מסר ברור וחד. במיוחד כאשר מדובר במצגת פרונטליות, אין צורך לכלול טקסטים רבים בתוך המצגת אלא רק המסרים העיקריים שיעזרו למציג להוביל את המצגת באופן שוטף וברור מבלי לשכוח מסרים או פרטים חשובים.

#4 – טיפים לבניית מצגת עם אלמנטים ויזואליים המפיחים חיים במצגת:

גם המשקיע הפוטנציאלי שלכם, כמו מרבית בני האדם, יהיה ככל הנראה בעל אינטליגנציה ויזואלית מפותחת מאוד. על כן, חשוב יהיה לשלב במצגת אלמנטים ויזואליים שונים שיפיחו חיים במצגת, יחזקו את המסרים, הנתונים והמידע בצורה ברורה, אטרקטיבית, זכירה ומשכנעת יותר. תוכלו להוסיף תמונות, אינפוגרפיקה ואפילו להוסיף סרטון שיופעל בלחיצה.

#5 – מעבר סופי ועריכה:

בהכנת רשימה זו של טיפים לבניית מצגת למשקיעים הדבר הראשון שרשמנו היה דווקא השלב הזה של מעבר סופי ועריכה. גם אם בניתם את המצגת שלכם בצורה מסודרת, מובנת ומקצועית על פי השלבים שהוצגו לעיל, הרי שבסופו של דבר כולנו בני אדם ולעתים אות חסרה, פרט ששכחנו להוסיף או תמונה שמיקומה השתנה ככל שהוספנו תכנים ואלמנטים במצגת, עשויים להציג אתכם באור שונה ולא מקצועי. לכן, חשוב מאוד לעבור על המצגת בסיום ההכנה שלה, לוודא שהכול מעוצב, בנוי וכתוב כראוי ולבצע עריכה סופית במידת הצורך. אנו ב-Gecko שמים דגש רב על מעבר סופי ועריכה בהכנת המצגות עבור לקוחותינו ומכאן שאתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שאתם בידיים טובות.

לפרטים נוספים והצעת מחיר ללא התחייבות אנא צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

השאר פרטים ונחזור אליך