בלוג

גיוס השקעה באמצעות מצגת עסקית

תוכן עניינים

גיוס הון בשלבים השונים של הקמת המיזם הוא אחד מהאתגרים שבפניהם עמד כל סטארט-אפ עד כה. גם אם המוצר שלכם עומד לשנות את העולם, המשקיע הפוטנציאלי עשוי לפספס את ההזדמנות להיות חלק מההצלחה שלכם, אם לא הצגתם בפניו את הרעיון והנתונים הרלוונטיים בצורה הנכונה. לכן, כאשר מתכננים מצגת למשקיעים, חשוב להכיר את עולם המושגים שלהם, כיצד ניתן להלהיב אותם ומהי הנוסחה הנכונה להצגת הנתונים החשובים, מבלי להציף את המשקיע הפוטנציאלי בשפע של מידע שאינו רלוונטי עבורו.

מה חשוב להציג במצגת מדויקת למשקיע? 

  1. דגש על ערך מוסף: יש להדגיש את הערך המוסף שהסטארט-אפ מביא לשוק ולמשתמשים. חשוב להבהיר איך המוצר או השירות פותרים בעיה לרוב כואבת ומספקים יתרונות מול התחרות.
  2. הוכחות ועובדות: חשוב להציג נתונים מדידים, ניתוחים של שווקים קיימים, נתונים פיננסיים ותוצאות מבחן של גרסאות פיתוח קודמות (אם קיימות). ככל שתוכלו לספק הוכחות אמפיריות ליכולת הסטארט-אפ להצליח, כך תגבירו את האמון של המשקיע.
  3. צוות מנצח: הדגישו את היכולת והניסיון של הצוות המנהיג של הסטארט-אפ. ספרו על הרקע המקצועי של הצוות, הציגו את ההישגים של הצוות עד כה והביאו דוגמאות של תוצרים קודמים או פרויקטים דומים שבהם הצוות הצליח.
  4. אסטרטגיה עסקית: הסבירו את האסטרטגיה העסקית של הסטארט-אפ וכיצד היא מתכננת להשיג תחזיות ולהגדיל את הערך שלה. יש לתת דגש על כלים כמו שיווק, ניהול תחרות ופיתוח מוצר. 

אצלנו ב Gecko – יצרנו עד כה מספר לא מבוטל של מצגות קולעות בדיוק למטרה לשמה הם יועדו, בלי "רעשי רקע" באמצעות המצגת אנו מביאים את המשקיעים בדיוק למקום בו הם צריכים להיות בסיום הצגתה. 

תמצות הרעיון שלכם לעמוד אחד

כל מיזם מתחיל מרעיון שאפשר לתמצת במשפט אחד. המשפט הזה יתרחב לעמוד שלם המכונה One Pager שבו תזקקו את המסרים העיקריים שתציגו בפני משקיעים פוטנציאליים.

כדי לגייס הון תזדקקו להציג בצורה מוחשית, כיצד המוצר יכול לפתור בעיה אמיתית וכואבת של אדם הנמנה על קהל היעד שהוגדר מראש. לאחר מכן, עליכם לתאר בצורה תמציתית את הפתרון שלכם, וכיצד הוא יכול ליצור שינוי מהותי עבור המשתמש. לדוגמה, אדם שממציא טלפון נייד חדשני ומעוצב, בעולם שבו המתחרים משווקים קוביות פלסטיק, יכול לחזק חברת ענק כמו "אפל". אך, כדי לשכנע אנג'לים וחברות סיכון להשקיע במוצר לפני שהופך לטרנד עולמי יש להציג את החזון והצורך בצורה הנכונה.

בשלב הבא, עליכם להציג את הצוות שמפתח את הפתרון, הרקע והניסיון שצברו. ההון האנושי עצמו עשוי להיות היתרון שלכם מול המתחרים, ולתת ערך רב למיזם שיעודד את המשקיע לרשום את הצ'ק. לאחר הצגת הפתרון חשוב לזהות את גודל השוק בתחום זה. האם ישנה כמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים או שמדובר במוצר נישה המתאים לבודדים בלבד? חשוב לחזות מראש אם ישנם תתי שווקים שיצרכו את המוצר, ולהשתמש במידע מהימן להצגת הטענות שלכם. זיהוי המתחרים בשוק והצגת החוזקות של המוצר שלכם יסייע בגיוס ההון. השלב הבא חשוב להציג את הסטטוס של המיזם, לתאר את השלב שבו הוא נמצא כמו MVP או POC. בחלק האחרון של ה -One Pager ימצא המידע החשוב ביותר – יעדי הגיוס. חשוב לציין סכום נקוב, לאיזו תקופה הוא מיועד לשמש וכן כיצד תשתמשו בהשקעה.

איך הופכים מוצר למסר מנצח?

האתגר הגדול של מיזמים רבים הוא הצגת המוצר באמצעות מסר מנצח. לא מספיק לעצב מצגת כללית בפאואר פוינט. עליכם להגיע עם מצגת עסקית למשקיעים שתשאיר אותם פעורי פה. התחושה בסוף הפגישה העסקית צריכה להיות שהמוצר או השירות שלכם נמצאים בחוד החנית מבחינה טכנולוגית, ועומדים לכבוש את השוק שבו אתם פועלים.

לא תמצאו משקיע אחד שמוכן לשים את כספו על קרן הצבי, ולהמר על מוצר קיים שהוא מכיר היטב. המשקיע שלכם מעוניין לזהות חדשנות, יוזמה ופוטנציאל צמיחה גבוה. בסוף התהליך, החברה שלכם יכולה להעניק למשקיעים את האקזיט הגדול הבא, שיפורסם בעיתונות הכלכלית בארץ ויניב אלפי אחוזי רווח על ההשקעה.

כדי לזקק את המסרים שלכם, ולהציג את הנתונים הנכונים, נדרשים ניסיון והכרות בפגישות עסקיות עם משקיעים פוטנציאליים. ניסיון שיהיה לכם בעתיד, אך כיום אתם עדיין לא מוכנים לעשות זאת לבד. זהו השלב שבו Gecko משתלבים במיזם, ומעניקים לכם את הכלים הדרושים לכתיבת One Pager ומצגת עסקית מכוונת מטרה. אנו מכינים אתכם לכל שלב בהצגת המוצר, לשאלות שתשאלו במהלך המצגת ולנתונים שתדרשו להציג. בסוף התהליך יהיה בידכם הכלי העוצמתי שיאפשר לכם לגייס הון מאנג'לים פרטיים, קרנות הון סיכון ומשקיעים נוספים. חשוב לזכור שיש לכם רק הזדמנות אחת לעשות זאת עם כל משקיע, אל תחמיצו אותה.

השאר פרטים ונחזור אליך