בלוג

איך להגיע ולפנות אל משקיעים פרטיים?

תוכן עניינים

אחת הדרכים לגיוס הון לסטארטאפ שלכם היא באמצעות פניה אל משקיעים פרטיים. אותם משקיעים פרטיים, הנקראים גם אנג'לים, הינם אנשים בעלי ממון המוכנים לקחת סיכון ולהשקיע את כספם במיזמים שונים בתמורה להחזרי השקעה ותשואה גבוהים במיוחד, בהתאם לרמת הסיכון בהשקעה כמובן. חשוב לציין כי אנג'לים מקבלים פניות מרובות מיזמים המעוניינים שהם ישקיעו בהם, ולכן חשוב להיות סבלניים בציפייה לתשובה מהם וללמוד כיצד לפנות אליהם בצורה נכונה, מקצועית ומכבדת שתגדיל את הסיכוי שלכם לחבר אותם אליכם ובכלל לחזור אליכם. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שגם במידה ואלה יסרבו להשקיע בכם תוכלו ללמוד מהפידבקים הכנים שלהם לטובת שיפור יכולות התקשורת והמכירה שלכם ושיפור המצגת או הone pager שלכם שבאמצעותם אתם מציגים את המיזם שלכם.

בכתבה זו נסקור כמה מהדרכים השונות לפנות אל משקיעים פרטיים ונבדוק מה מקובל ומומלץ יותר ומה פחות כיום. בסופו של יום הכול כמובן נתון לבחירתכם ולשיקול דעתכם הבלעדי.

התקשרות עם משקיעים פרטיים באמצעות מתווך:

האופציה הראשונה הנחשבת לאחת הטובות ביותר היא פניה למשקיע באמצעות מתווך. כאמור פניה פרטית יזומה תהיה מומלצת במקרים מסוימים ותכף נדבר עליהם, אולם פניה באמצעות מתווך יכולה להעלות את הסבירות שהמשקיע יתייחס לפניה שלכם. פניה מסוג זה תהיה באחד משני המקרים הבאים: באמצעות אדם קרוב המכירים את שני הצדדים והוא זה שיוזם את הפניה אל המשקיע ומציג אתכם, או באמצעות מתווך השקעות הנקרא גם פיינדר, שזוהי העבודה שלו – לתווך בין יזמים ומשקיעים. הפנייה למשקיעים באמצעות פיינדר תלויה ברמת המקצועיות שלו שכן יש פיינדרים שרק עשויים לעשות נזק בהצגת המיזם שלכם.

פניה ישירה דרך המייל:

פניה זו נקראת גם פניה קרה כיוון שאתם פונים למשקיע דרך המייל באופן ישיר, מבלי שהוא מכיר אתכם כלל ואפילו לא דרך האתר שלו או באמצעות מילוי טופס שהוא ביקש. על כן הסיכוי שהוא יחזור אליכם הינו נמוך מאוד. רק 20% מהמיילים בכלל נפתחים מבחינה סטטיסטית וכאשר מדובר בפניה קרה במייל הסיכוי שהוא יפתח את המייל ויגיב לכם הוא אף נמוך יותר. הסיבות לכך הן לא רק נתוני הפתיחה הדלים אלא גם העובדה שכל אחד ואחת מאיתנו מקבלים ביום יום אינספור מיילים, שרובם מיילים שיווקיים, פרסומות ומיילים אחרים שקל מאוד להתעלם מהם, בוודאי כאשר מדובר באנשים עסוקים עם לו"ז צפוף במיוחד שגם כך צריכים לסנן פניות.

אם כבר החלטתם לפנות דרך המייל חשוב לדאוג ל:

  • כותרת משכנעת ומעניינת שתשב את תשומת ליבו את המשקיע למייל שלכם ותגרום לו לרצות להתעניין במה שיש לכם לומר.
  • תוכן מייל קצר, ענייני, ללא חפירות מיותרות. כדאי יהיה לצרף קובץ ONE PAGER מקצועי (אנו ב-Gecko מתמחים בהכנת ONE PAGER לעסקים – צרו קשר לפרטים נוספים).
  • הסבירו היטב מי אתם, במה אתם עוסקים או פועלים, הציגו את הנתונים העיקריים ואפשרו ל- ONE PAGER שלכם לספק את יתר המידע.
  • במידה וחקרתם מעט את המשקיע, תוכלו להתאים את המייל למשקיע בפניה אישית יותר וחכמה יותר.

האם יש למשקיע אתר?

במידה ויש למשקיע אתר – תוכלו לפנות ישירות דרך האתר שלו. אם אין הרבה משקיעים שיש להם אתר ייעודי לנושא זה, אולם חיפוש קל בגוגל יאפשר לכם למצוא כמה כאלה. בדרך כלל יהיה באתר טופס יצירת קשר שתצטרכו למלא עם כל המידע הדרוש שלהם לבחינה הראשונית של הפניה שלכם. מלאו בסבלנות את הפרטים, שלחו ONE PAGER והיו סבלניים בעודכם מחכים לתשובה, שכן ייתכן והמשקיעים מקבלים פניות מרובות בנושא.

ניתן לפנות גם באמצעות פלטפורמות השקעה שונות:

ישנם פורומים ואתרים שונים המתווכים בין יזמים ומשקיעים ומאפשרים לכם לפנות ישירות למשקיעים או להשאיר הצעה פתוחה באתר שלהם. שווה לנסות.

לסיכום; ישנן דרכים שונות ומגוונות לפנות אל משקיעים פרטיים לטובת השקעה במיזם או בעסק שלכם. אם ההצעה שלכם מספיק טובה ייתכן מאוד והם ירצו להשקיע בכם. עם זאת, גם הדרך חשובה והכוונה היא לאופן הפניה שלכם ולדרך שבה אתם מציגים את ההצעה שלכם. אנו בגקו נשמח לעזור לכם בנושא.

השאר פרטים ונחזור אליך